- 7.00-8.45
Czas schodzenia się dzieci do przedszkola. Zajęcia opiekuńczo – wychowawcze: zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne. Stworzenie sytuacji służących do realizacji pomysłów dzieci. Zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowo- muzyczne; - 8.45-9.00
Kształtowanie nawyków higieniczno – porządkowych i samoobsługowych, przygotowanie do śniadania; - 9.00-9.30
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole, czynności higieniczne po śniadaniu; - 9.30-10.50
Zajęcia edukacyjne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Realizacja Podstawy Programowej wychowania przedszkolnego. Działania indywidualne i zespołowe, zabawy i zajęcia o charakterze twórczym – gry i zabawy logiczne, muzyczne, plastyczne, parateatralne, ruchowe, spotkania z ciekawymi ludźmi (zgodnie z harmonogramem); - 10.50-11.10
drugie śniadanie, czynności higieniczne po drugim śniadaniu; - 11.10-12.15
Spacery, zabawy i zajęcia na świeżym powietrzu: gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze; - 12.15-12.30
Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do obiadu; - 12.30-13.15
Obiad – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole, kształtowanie umiejętności prawidłowego używania sztućców. Czynności higieniczne po obiedzie; - 13.15-14.50
Odpoczynek dzieci w zależności od potrzeb: leżakowanie, słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz bajek i baśni czytanych przez nauczyciela. Utrwalenie treści programowych, wierszy i piosenek. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, gry, zabawy edukacyjne i planszowe; - 14.50-15.15
Przygotowanie do podwieczorku, podwieczorek, czynności porządkowo – higeniczne; - 15.15-17.00
Zabawy dowolne w sali służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym o charakterze wychowawczym lub w kącikach zainteresowań. Zabawy plastyczno – techniczne, zabawy ze śpiewem. Rozmowy indywidualne z dziećmi i rodzicami. Omówienie z dziećmi wydarzeń dnia. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
Kładziemy nacisk na naukę języków obcych oraz sport. Aktywnie korzystamy z outdoorowych uroków Niepołomic, zaznajamiając dzieci z miejscem ich zamieszkania. Promujemy naszych podopiecznych we współpracy z lokalnymi ośrodkami kultury. Od najmłodszych lat uczymy śmiałości w występach publicznych oraz proaktywnej i nieskrępowanej komunikacji z innymi ludźmi.